Forma studiów:
- stacjonarne;
- niestacjonarne
Menedżer kierunku: dr hab. Joanna Szczepaniak-Sienniak, prof. UEW
Opis kierunku
Studia na kierunku Komunikacja społeczna zapewniają specjalistyczną wiedzę z zakresu najbardziej efektywnych, nowoczesnych i innowacyjnych technik komunikowania społecznego oraz
możliwości wykorzystania tej wiedzy do budowania wysokiej pozycji w mediach oraz szeroko rozumianym świecie biznesu. Szczególnie są polecane osobom, które chcą nauczyć się, jak wykreować
profesjonalny wizerunek osobisty, prowadzić bloga lub vloga, stać się twórcą internetowym czy też zyskać pozycję popularnego influencera.
Nauka na tym kierunku daje także możliwość poznania najbardziej pożądanych na współczesnym rynku pracy technologii i narzędzi informacyjno-komunikacyjnych, które służą do kreowania wizerunku,
przetwarzania oraz efektywnego przekazywania informacji różnym odbiorcom w otoczeniu prywatnym czy też zawodowym. Dzięki połączeniu tego wszystkiego z niezbędną wiedzą o ekonomii i biznesie studia
te pozwalają zrozumieć, jak ważne są kompetencje komunikacyjne we współczesnym społeczeństwie i świecie biznesu oraz budowaniu szybkiej kariery i sukcesu finansowego.
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych nauczycieli akademickich i specjalistów, którzy rozwijali lub nadal rozwijają swoje kompetencje w przedsiębiorstwie medialnym, redakcji, biurze prasowym,
agencji fotograficznej lub korporacji międzynarodowej, a także wykorzystują najbardziej skuteczne i innowacyjne metody dydaktyczne oraz nowoczesną infrastrukturę uczelni. Studenci mają okazję m.in.
przenieść się do wykreowanej na swoje potrzeby wirtualnej rzeczywistości i wziąć udział w grach symulacyjnych w niedawno powstałym i najbardziej spektakularnym w naszym regionie Centrum Symulacji
Procesów Biznesowych.
Profil absolwenta
Absolwent tych studiów jest przygotowany do podejmowania najtrudniejszych zadań, jakie pojawiają lub pojawią się w jego życiu społecznym, zawodowym czy biznesowym i są nierozerwalnie powiązane z
kompetencjami komunikacyjnymi oraz funkcjonowaniem w mediach. Dostrzega i rozumie współoddziaływanie ekonomicznych, społecznych, kulturowych, politycznych, behawioralnych czy psychologicznych
czynników zachowań ludzkich oraz wie, jakie jest ich znaczenie w ekonomii, działalności społecznej czy też prowadzeniu własnego biznesu.
Potrafi wykorzystać wiedzę, umiejętności i kompetencje zdobyte podczas studiów do wykreowania roli popularnego influencera, zbudowania profesjonalnego wizerunku w mediach i otoczeniu oraz
kształtowania pożądanych zachowań u innych. Konkuruje o najbardziej intratne i perspektywiczne stanowiska pracy, na których połączenie wysokich kompetencji komunikacyjnych i fachowej wiedzy
ekonomicznej stanowi o wyraźnej przewadze.
Perspektywy zawodowe
- specjalista Chief Behavioral Officer (CBO);
- specjalista ds. komunikacji marketingowej i wizerunkowej;
- specjalista ds. komunikacji i public relations;
- specjalista ds. mediów społecznościowych;
- specjalista ds. profesjonalnego wizerunku;
- specjalista ds. badań społeczno-ekonomicznych;
- analityk medialny
SPECJALNOŚCI
Specjalizuje w takich obszarach, jak: prawo autorskie w komunikacji społecznej, psychologia wizerunku i Professional Image, Social Media w biznesie, projekt eventowy, Blog jako narzędzie
komunikowania z otoczeniem, fotografia i film wizerunkowy, infografika.
Specjalizuje w takich obszarach, jak: prawo medialne, relacje z mediami, ekonomika przedsiębiorstwa mediowego, media w branży kreatywnej, modele inwestycyjne w mediach społecznościowych, projekt
medialny, infografika.