Forma studiów:
- stacjonarne
- niestacjonarne
Menedżer kierunku: dr hab. Joanna Szczepaniak-Sienniak, prof. UEW
Opis kierunku
Studia na kierunku Komunikacja społeczna zapewniają wiedzę o najważniejszych zagadnieniach i współczesnych nurtach w ekonomii i biznesie oraz innowacyjnych i najbardziej
przydatnych we współczesnym świecie technik i narzędzi komunikowania społecznego. Absolwentom studiów I stopnia na tym samym kierunku pozwalają zdobyć szerszą i pogłębioną wiedzę w danych
obszarach, natomiast dla absolwentów innych kierunków stanowią niepowtarzalną możliwość połączenia dotychczasowej wiedzy z oferowanym przez nas programem, by w sposób przełomowy wykorzystać tę
przewagę w działalności biznesowej, społecznej, politycznej bądź też publicystycznej.
Studia na tym kierunku pozwalają też udoskonalić umiejętności i kompetencje niezbędne do kreowania i utrzymywania profesjonalnego wizerunku w biznesie, projektowania branżowych
produktów, usług i informacji oraz skutecznego i efektywnego komunikowania się w zróżnicowanym i zmieniającym się otoczeniu bądź też na rynku mediów. Koncentrują się na najnowocześniejszych
narzędziach technologicznych, m.in. z zakresu wizualizacji danych, Business Intelligence czy infografiki. Przygotowują do funkcjonowania w biznesie międzynarodowym i komunikacji
międzykulturowej.
Dzięki elastycznemu podejściu w kształtowaniu indywidualnego programu studia te adresowane są do absolwentów kierunków humanistycznych, społecznych, ekonomicznych, prawniczych, technicznych i
pozostałych.
Specjalności realizowane są w ścisłej współpracy z praktykami, co pozwala dostosowywać ich treść i warsztaty do indywidualnych preferencji i aktualnych wymagań na rynku pracy. Wyposażają też
w wiedzę, umiejętności i kompetencje, które pozwalają w krótkim czasie wykreować własny pomysł na działalność zarobkową oraz ją z powodzeniem zrealizować. Uczą tego m.in. doświadczeni
przedsiębiorcy, dziennikarze ekonomiczni, specjaliści ds. personal brandingu czy też employer brandingu.
Profil absolwenta
Absolwent tych studiów jest przygotowany do kontynuowania lub podejmowania nowych wyzwań zawodowych, zwłaszcza tych, które wymagają rzetelnej i fachowej wiedzy oraz profesjonalnych kompetencji za
zakresu komunikacji społecznej, ekonomii i biznesu. Wie, jak dokonać przełomu w budowaniu relacji biznesowych, z otoczeniem i na rynku mediów. Jest świadomy znaczenia interdyscyplinarnej wiedzy
oraz zaawansowanych umiejętności i kompetencji z zakresu komunikacji interpersonalnej, międzypokoleniowej, interkulturowej i strategicznej. Jest skłonny wykorzystywać te zasoby w rozwoju osobistym
i zawodowym oraz w osiąganiu coraz większych sukcesów finansowych.
Absolwent kierunku samodzielnie tworzy i wdraża nowoczesne strategie wizerunkowe w mediach społecznościowych, profesjonalnie komunikuje się z otoczeniem i fachowcami na tematy ekonomiczne oraz jest
przygotowany do rzetelnego wykonywania zawodu dziennikarza ekonomicznego, zgodnie z etyką, statusem prawnym oraz współczesnym warsztatem dziennikarskim.
Perspektywy zawodowe
- menedżer ds. komunikacji wizerunkowej w biznesie;
- specjalista ds. komunikacji z mediami;
- redaktor SEO/SEO Specialist - głównie w serwisach ekonomicznych;
- specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego;
- specjalista ds. Public Affairs;
- specjalista ds. Employer Brandingu;
- dziennikarz redakcji ekonomicznej;
- pracownik biura prasowego
SPECJALNOŚCI
Specjalizuje w takich obszarach, jak: ochrona danych osobowych i własności intelektualnej; Design Thinking jako metoda budowania innowacji; Personal Branding w komunikacji z biznesem; Employer
Branding; Product Design; Narzędzia Business Intelligence i infografika dla zaawansowanych.
Specjalizuje w takich obszarach, jak: status prawny dziennikarza; komunikacja zagadnień ekonomicznych; Media Relations i rynek mediów; dyskursy mediów; retoryka i erystyka w komunikacji medialnej;
narzędzia Business Intelligence i infografika dla zaawansowanych.