Opis kierunku
Nauka na kierunku Logistyka i marketing pozwala poznawać mechanizmy wpływu decyzji logistycznych i marketingowych na rozwój współczesnych organizacji funkcjonujących w dynamicznym
otoczeniu uwarunkowanym między innymi takimi zjawiskami jak: Przemysł 4.0, globalne łańcuchy dostaw, cyfryzacja i robotyzacja, globalne kryzysy, media społecznościowe, e-marketing czy rynek
e-commerce. Kierunek ma charakter aplikacyjny i ukierunkowany jest na kształcenie menedżerów z zakresu logistyki i marketingu dla przedsiębiorstw, a także pracowników i konsultantów dla jednostek
sektora publicznego i organizacji pozarządowych. Uzyskana wiedza, nabyte umiejętności i wykształcone kompetencje pozwalają również na podjęcie własnej działalności gospodarczej. Zajęcia na kierunku
mają w dużej mierze praktyczny charakter oparty na symulacjach, studiach przypadków, wizytach studyjnych, grach strategicznych oraz narzędziach informatycznych, będących wsparciem w codziennej
pracy menadżera z zakresu logistyki i marketingu.
Profil absolwenta
Absolwent studiów pierwszego stopnia realizowanych na kierunku Logistyka i marketing uzyska kompleksową wiedzę z zakresu współczesnych trendów i kierunków rozwoju logistyki i
marketingu, a także ich powiązania z nauką o zarządzaniu i jakości, ekonomią i finansami, jak również zapozna się w zaawansowanym stopniu z wybranymi koncepcjami, metodami i technikami zarządzania
oraz narzędziami informatycznymi gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych, finansowych i społecznych wykorzystywanych w zarządzaniu logistycznym i marketingowym.
Studia na kierunku Logistyka i marketing stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów z zakresu logistyki i marketingu o unikalnych kwalifikacjach
liderskich, dysponujących ugruntowaną wiedzą teoretyczną wspartą umiejętnościami praktycznymi oraz na menedżerów, których cechuje kreatywność, umiejętność krytycznego myślenia i rozwiązywania
złożonych problemów o charakterze logistyczno-marketingowym.
Perspektywy zawodowe
MODUŁY KSZTAŁCENIA
Moduł ukierunkowany na prezentację najnowszych rozwiązań i technologii logistycznych powiązanych z rozwijającą się koncepcją przemysłu 4.0. W ramach zaplanowanych przedmiotów studenci zostaną również
zapoznani z systemami informatycznymi wspomagającymi decyzje logistyczne oraz będą uczestniczyć w logistycznych grach symulacyjnych.
Moduł ukierunkowany i pozwalający zrozumieć współczesne mechanizmy marketingu internetowego oraz ich wpływ na decyzje podmiotów gospodarczych. W ramach zaplanowanych przedmiotów studenci poznają
m.in. najnowsze rozwiązania z zakresu internetowych narzędzi marketingowych oraz social commerce.
Moduł wpisujący się swoją tematyką w nasilające się w ostatnich latach sytuacje kryzysowe wywoływane różnego rodzaju czynnikami, zarówno w skali mikro, jak i makro. W ramach przedmiotów
zaplanowanych w module przekazane zostaną treści ukierunkowane na prezentację roli decyzji logistyczno-marketingowych w procesach identyfikacji i minimalizacji ryzyk związanych z występującymi
kryzysami.
Moduł prezentujący atypowe obszary związane z podejmowaniem decyzji logistycznych. W ramach przedmiotów zaprezentowane zostaną tematy dotyczące logistyki humanitarnej, logistyki w gospodarce
cyrkularnej, logistyki w przestrzeni kosmicznej czy logistyki eventów turystycznych, sportowych i kulturalnych.
Moduł, którego podstawą jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania innowacyjnego produktu, wraz ze wsparciem tego procesu zagadnieniami brandingu, merchandisingu czy marketingu
sektorowego.
Moduł, którego treści koncentrują się na miękkich aspektach zarządzania, ukierunkowanych na psychologiczne i społeczne czynniki podejmowania decyzji logistyczno-marketingowych przez jednostki i
zespoły ludzkie.