Opis kierunku
Studia na kierunku E-biznes zapewniają wiedzę i umiejętności z zakresu prowadzenia biznesu w Internecie, w szczególności założenia firmy/start-upu lub pracy w sklepach
internetowych lub innych przedsięwzięciach e-commerce (czyli na platformach sprzedażowych typu Allegro.pl), prowadzenia szerokiego zakresu działań e-marketingu (w mediach społecznościowych, w
wyszukiwarkach internetowych, content marketing, wideo marketing, influencer marketing itp.), działalności w różnego rodzaju serwisach internetowych (portale, wortale, porównywarki cenowe, blogi,
serwisy ogłoszeniowe, itp.). Zajęcia prowadzone są przez doświadczoną kadrę, zarówno akademicką, jak i praktyków e-biznesu.
Profil absolwenta
Absolwent tego kierunku będzie w stanie uruchomić własny biznes w Internecie lub pracować na różnych stanowiskach (menedżerskich lub wykonawczych) w e-handlu, w e-marketingu czy obsłudze serwisów
internetowych.
Kierunek E-biznes umożliwi Ci rozwój kompetencji cyfrowych, dostarczy wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania decyzji, użytkowania szerokiego spektrum oprogramowania biznesowego,
cyberbezpieczeństwa, założenia innowacyjnego biznesu (start-up), zarządzania projektem, analityki internetowej i wielu innych.
Perspektywy zawodowe
- Założyciel biznesu internetowego/start-upu
- Menedżer e-commerce
- Specjalista ds. e-commerce
- Specjalista ds. obsługi klienta w sklepie internetowym
- Menedżer e-marketingu
- Specjalista ds. marketingu internetowego
- Specjalista ds. social media
SPECJALNOŚCI
Specjalność realizowana w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Wybierając tę specjalność, pozyskasz wiedzę i umiejętności stosowania oprogramowania biznesowego oraz metod zarządzania w procesie uruchamiania, prowadzenia oraz modyfikacji przedsięwzięć handlu
internetowego. W ramach specjalności zaplanowano zajęcia praktyczne obejmujące tematykę m.in. prowadzenia sklepu internetowego, handel na platformach sprzedażowych, obsługi klienta, instrumentów
konkurowania.
Specjalność realizowana w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Wybierając tę specjalność pozyskasz wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia, optymalizacji i rozliczania kampanii marketingowych prowadzonych w środowisku online (social media, Google Ads,
display marketing, wideo marketing). W ramach specjalności zaplanowano zajęcia praktyczne obejmujące tematykę m.in. web design, pozyskiwanie kontaktów sprzedażowych (lead generation),
pozycjonowanie w Internecie (SEO/SEM) czy sztucznej inteligencji w marketingu.